Gazeta Podatkowa nr 61 (1415) z dnia 31.07.2017
Wniosek WW-1 o wypis z Rejestru Zastawów Skarbowych
Zamierzam kupić samochód. Przed podpisaniem umowy chciałbym sprawdzić, czy nie jest na nim ustanowiony zastawy skarbowy. Jak należy wypełnić wniosek WW-1 o wydanie wypisu z Rejestru Zastawów Skarbowych?
Zastaw skarbowy to forma zabezpieczenia spłaty zobowiązań i zaległości podatkowych. Może być ustanowiony na rzeczach ruchomych oraz zbywalnych prawach majątkowych będących własnością podatnika, a także stanowiących współwłasność łączną jego i małżonka. Wartość poszczególnych rzeczy lub praw majątkowych, w dniu ustanowienia zastawu, musi wynosić w br. co najmniej 12.400 zł. Zastawem skarbowym nie obciąża się składników majątku niepodlegających egzekucji oraz mogących być przedmiotem hipoteki.
Informacje o zastawach skarbowych są od 1 lipca 2017 r. gromadzone w Rejestrze Zastawów Skarbowych. Rejestr prowadzi Szef Krajowej Administracji Skarbowej w systemie teleinformatycznym. Można go bezpłatnie przeszukiwać on-line przy wykorzystaniu aplikacji zamieszczonej na stronie internetowej www.finanse.mf.gov.pl/pp/rzsw. W ten sposób uzyska się tylko informacje o ustanowieniu lub nieustanowieniu zastawu skarbowego na sprawdzanej rzeczy lub zbywalnym prawie majątkowym. Dane osoby lub podmiotu, których składnik majątku został obciążony, nie są ujawniane. Wydruk z Rejestru Zastawów Skarbowych sporządzony po skorzystaniu z opisanej aplikacji nie ma poza tym mocy dokumentu urzędowego. Ten, kto chce uzyskać urzędowy dokument, musi złożyć wniosek o wydanie wypisu z Rejestru Zastawów Skarbowych. Wypis zawiera informacje o obciążeniu zastawem skarbowym ruchomości lub zbywalnego prawa majątkowego, a także o wysokości zabezpieczonej w ten sposób kwoty, dacie powstania zastawu skarbowego, organie dokonującym wpisu oraz numerze jego wniosku o wpis.
Druk WW-1 dostępny jest w serwisie www.druki.gofin.pl, w dziale Ordynacja podatkowa.
Wniosek o wypis z Rejestru Zastawów Skarbowych sporządza się na formularzu WW-1. Wniosek można wnieść w formie papierowej - składając w dowolnym urzędzie skarbowym lub przesyłając drogą pocztową, albo w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP. Za wydanie wypisu trzeba uiścić opłatę w wysokości 50 zł. Dowód jej zapłaty należy dołączyć do wniosku. Jeżeli wniosek składany jest przez internet, za dowód zapłaty uznaje się także elektroniczną kopię dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty.
Przykład wniosku o wydanie wypisu z Rejestru Zastawów Skarbowych |
www.PoradyPodatkowe.pl - Ordynacja podatkowa:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.OrdynacjaPodatkowa.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|